lørdag 21. mai 2011

Holde fast.

Det er tre uker igjen.
I et øyeblikk kan jeg tenke: neineineineinei.
I neste kanke tida gå fort nok.

Og jeg er litt redd for det ønsket om at tida skal gå fort.

Så jeg skal holde fast på det jeg nå har.
Være til stede der jeg nå er.
Le sammen med de menneskene jeg har her.
Ta meg tid til å trekke inn luktene.
Nyte klima.
Fange opplevelsene.
Smile. Danse. Snakke. Lytte.
Jeg skal leve livet som jeg har her nå.
Og når jeg kommer til Norge,
da skal jeg leve livet jeg får der da.

Det er nødvendig for meg å forberede meg på overgangen fra en verden til en annen.
Og det er samtidig nødvendig å la hodet mitt forbli i Ghana tre uker til.

2 kommentarer:

Mamma sa...

HURRA for deg som fyller ditt år!!
Vi gleder oss til å feire når du kommer hjem. Men nå er du der - ønsker deg en fin dag og kveld, og mange fine, bevisste Ghana-dager og øyeblikk i ukene framover!

Anonym sa...

(henger meg på mor her, og skriver her:))
Gratulerer med 23-årsdagen, Gunhild!! :D

Håper du har en superfin bursdag, i utlandet.og så får du sikkert en hyggelig feiring når du kommer hjem. <3 glad i deg. Du er flink som nyter nuet :) høres veldig bra ut.

Hug hilser også. :) puss och kram fra ida.