torsdag 27. januar 2011

oppdagelser og opplevelser



jeg har forstått at det ikke skal mer til en en highfive for at folk skal elske meg (antagelig ikke det en gang).

vi har mango og lime i bakgården!

de norske jentene som bor i samme hus som oss har takterasse (hvor vi tilbrakte vår aften i går).

20 cedi er for mye å betale til kjøpesenteret - vi må begynne å prute.

Heidi Baker.

vi har også en geit i bakgården.

...

også skal du få et utdrag fra dagboka . 27.1.11 klokka 12:30
"Planen for dagen er å bli på stedet hvil. Og steder er bassengkanten. Jeg går gjennom flere prøvelser i dag:
1. trene rett etter jeg sto opp (les: maks ti minutter)
2. snakke med Hanna på skype. for det første begynte jeg å gråte med en gang. for det andre var skypen treig!
3. bli kjørt i john sin fine bil gjennom fattige strøk for å ende opp på det mest forutsigbare stedet for en nice bil med hvite jenter: hotel med basseng og palmer og earcondition inne og rett ved havet osv..
4. å faktisk være på stedet hvil, slappe av og ikke tenke på så mye (evig utfordring for meg her altså, jeg blir fort rastløs når jeg bare ligger sånn stille).
Så mange utfordringer og klokka er bare halv ett, shiiit! :) "

Da vi kom hjem var det på tide med litt hardt arbeid. Vi satt igang og vaske de få klesplagga vi hadde møkka til. GØY! Jeg likte å sitte på huk ved vaskebalja og skrubbe klærne mine, føle meg litt som askepott (jada, jeg veit jeg ikke kommer til å nyte det hele veien). Når vi begynte å nærme oss ferdig kom Rejoice bort til oss, ei jente med en hjerneskade som bor i nabohuset. Ho smiler masse, og ler og uansett hva jeg spørr om eller sier så sier ho: yes (ho kanke engelsk da skjønte jeg etterhvert). Rejoice hjalp oss å skylle klærne og henge de opp, ho var prov! Og lo seg i hjel da jeg skulle "kaste" vannet ut av t-skjorta mi og fikk en snor fra den i hodet.

NÅ SLOKKER DATAN! NATTA :)))

4 kommentarer:

Maria sa...

Mmmm, digg med basseng og aircondition :D

Hanna sa...

Det var fint å Skype med deg, på tross av dårlig nett. Blogg mer:)

Mamma sa...

Er Heidi Baker en oppdagelse eller en opplevelse?? (For meg var ho begge deler da jeg hørte og så henne i Kristiansand!)
Lykke til med klesvasken, og kanskje litt mer jobbing også snart?

Runa sa...

Kjekt at du blogger! Følger med deg! :)