fredag 8. august 2008

en dag på øya

det er en vakker grå dag og mobilen ringer 06:55 - slumre

går ned stigen fra køyesenga og begevger meg med tunge skritt ut på verandaen for å kjenne på været, kald uggen luft

inn i dusjen - varmtvarmt vann, behagelig, dagen er i gang

klokken 08:25 står jeg utafor porten "jeg skal jobbe på innsjekking"   vi setter opp dataene, og ordner litt for så å åpne å ta imot de første menneskene

"hei" "nummer?" "leg.?" "vil du jeg skal klippe av det gamle båndet?" "greit" "hadebra" slik går samtalene. må si det ikke er verdens mest givende jobb, men det er en jobb og det er sammen med koslige mennesker og det er under tak når regnet velger å falle ned.

klokka nærmere 13 tusler jeg og en jente med navn Anette ned til "enga" for å se håkan hellstrøm, han var koslig. hadde bare hørt de siste to sangene, typisk de som har gått på radion

deretter var det opp i frivilliginnsjekkteltet igjen. slik går dagen. fram til rundt klokka sju som jeg er ferdig på jobb og skal til "odden" og se "elephant 9" seinere i kveld/natt håper jeg å se "whitest boy alive", men jeg gikk inn for å sjekke billett på billettservice nå, og der sto det at det var utsolgt. Men jeg tenker "nei!", for denna konserten har jeg gleda meg til! Hvorfor i all verden har jeg ikke kjøpt billett?!

I går hadde jeg fri

I går så jeg Sigur Ros  

Underbart

I morra har jeg fri

2 kommentarer:

Hanna sa...

Du må slutte å bruke ordet underbart.
Kom du inn på Whitest boy alive?

Maria sa...

"Underbart" minner meg om Disney-dags.