onsdag 10. oktober 2007

Utdanning. Rett og slett.

De siste dagene har jeg tenkt litt ekstra mye over hva jeg skal bedrive senere i livet mitt. Jeg vet ikke helt hvorfor de tankene har kommet til meg akkurat nå, men de har gjort det. Kanskje fordi jeg har ferie og for en gang skyld tar meg tid til å tenke på sånt.
Anyways.
"Hva skal du gjøre neste år, Gunhild?"
"Of... jeg veit ikke jeg asså. Hadde vært gøy å gå på noe med foto.. eller illustrasjon."
Slik en samtale vil jeg tørre å påstå jeg har hatt opptil flere ganger. De siste ukene har jeg kanskje lagt på en setning om at det hadde vært gøy å jobbe med mennesker. Gjerne noen med psykiske skader.
Merk: "hadde vært gøy". Virker ikke akkurat som jeg har så særlig tro på at jeg vil klare det.
Eller at jeg ikke engang gidder å tenke vidre på det,
derfor sier jeg vet ikke. For fotograf kan jeg da umulig bli.
Det er bare en fjern drøm jeg har. Liksom.
Noe av tankene jeg sitter igjen med etter å ha snakka med min mor i går kveld, er at det er viktig å tørre litt.
Tørre å flytte seg utenfor de grensene man føler man egentlig vil holde seg innafor.
Slik som meg har tenkt på at jeg vil bo i Oslo. Veldig greit. Der finner jeg jo alt av studieplasser.
Så plutselig dukker det opp et sted i nord-norge. Ungdom i oppdrag Nordtun.
Artwam (art with a mission) : "Vi vil se kunst, illustrasjoner og design brukt til å kommunisere Guds hjerte, og gjennom det påvirke lokal samfunnet, nasjonen og verden."
Spennende? Jeg syns hvartfall det!
Men det er så langt vekk.

Moralen i dette innlegget: Tørr å prøv på drømmen din! på en måte..

Tiger Army - Ghostfire

Ingen kommentarer: