mandag 8. oktober 2007

Store tanker.

En dag skal Jesus komme tilbake.
Vi har fått vite fler ting som skal skje før denne tid, men etter hva jeg har skjønt er disse tingene godt igang.
Mennesker vil forsvinne fra jorda. Vil jeg forsvinne? Har jeg riktig tro?
Hvem av vennene mine vil forsvinne?
Tenk å komme hjem en gang, sette på tven og se det er en ekstrasending. På ekstrasendingen snakker nyhetsmannen om at 200 mennesker sporløst har forsvunnet.
Skremmende? Jeg blir skremt.
Merker jeg får en litt vond følelse inne i meg av å tenke på disse tinga.
Burde egentlig bare se fram til det. Til himmelen. Paradis.
Hva er paradis? Vanskelig, nærmere umulig, å vite.
Om vi ser bortifra beskrivelsene vi har fått fra bibelen.
Hvorfor skal vi se bortfra det? Dumt av meg å si.

Det er ikke sikkert at du som leser detta tror på Gud i det hele tatt.
Men hvorfor ikke? Hva taper du?
Om jeg hadde nå valgt å ikke tro, da er det stor sannsynlighet for at jeg hadde tapt evig liv.
Du som ikke tror taper.. neimen. Tingen er visst at du vinner.
Okei, denna bloggen var ikke ment for å vende om noen. I det hele tatt.
Er ikke sikkert det jeg har skrivd om er store tanker heller. .. litt så.

Takk for meg.

Shawn McDonald - Take My Hand

3 kommentarer:

Vegard sa...

Jeg skal gi deg dårlig blogger: DEG!

(litt furt fordi du kalte meg en dårlig blogger...)

Gunhild sa...

Bare for å rette på meg selv.. rett tro: jeg vet ikke hvorfor jeg skreiv det. Jeg tror egentlig ikke det handler om hvordan vi tror. Så lenge vi tror på Gud. Var vel på en måte det jeg mente å. Utenom at jeg utrykka det på en rar måte.
Jeg forstår ikke meg selv egentlig.

Peace.

Anonym sa...

Tro på Gud og legg ordene dine hos han...
Alt annet er irrelevant. Forståelse av deg selv vil du finne etter tid, og forståelse av dine egene begrunnelser vil vise seg ettersom du oppnår forståelse av deg selv.
Konklusjon: Gi deg selv og Gud tid. Og ikke legg så mye vekt på fremtiden. Han glemmer ingen.