lørdag 1. oktober 2011

Eksperiment

Jeg har et oktober-eksperiment. Det går ut på stillhet med Gud. Femten minutter hver dag skal jeg sette meg ned å være stille. Ikke be, ikke tenke, ikke høre på musikk. Bare være i stillheten. Rettere sagt, jeg skal Øve meg på å være i stillhet femten minutter hver dag, i stillhet med Gud. For dette er virkelig ikke noe som bare går av seg selv fra første gang. Og det er ikke noe jeg eksprimenterer med på egenhånd. Jeg har blitt med på et slags kurs gjennom sub, substans - jesusdojo, http://subcommunity.wordpress.com/. Vi har samlinger en gang i uka gjennom oktober hvor vi sist onsdag hadde litt introduksjon hvor vi delte tanker, og var i stillhet i tjuefem minutter. Så nå har jeg holdt på i tre dager på egenhånd, og det er dritvanskelig. Tankene bare vandrer avgårde. Jeg er spent på utviklingen, og kommer antagelig til å skrive mer her på bloggen om hvordan det funker. 

1 kommentar:

Mamma sa...

Så bra! Et lite tips: Ikke kjemp mot tankene som kommer. Bare ta imot dem, legg dem til side og gå videre i stillheten. Shalom!