mandag 26. april 2010

Lyden av lesesalen

Rett inn i ørene føres lave toner fra Sonic Youth. På høyre side høres sukk. På venstre side ivrig blaing. En eldre mann tar på seg jakka - nå er det nok tenker nok han. Det tenker jeg og, men jeg vet at det ikke er nok. Klokka er jo bare 13:41. Det blir feil å si at dagen nottopp har begynt, som jeg prøvde meg på før jeg strøyk det ut igjen... men den er hvertfall ikke over ennå. 

Jeg koser meg litt da. Tror det er litt guffent ute, da er det godt å bare være inne. Labber i sokkene og henter meg en kopp te, mm! Leter frem et fint bilde å legge ut på innlegget.

Hva jeg egentlig holder på med på lesesalen, tenker du? Eksamen. Hjemmeeksamen. Tore Berg er midtpunktet. Vi blir bedre venner for hver dag som går, men det er en lang prosess. 







5 kommentarer:

stinekarin sa...

"På venstre side ivrig blaing"
Hehe, høres ut som om eg e den ivrige studenten. Sikker på det ikkje va omvendt, at sukkingen kom fra venstre side? Tror eg sukka ganske høyt og ofte... :)

Gunhild sa...

Nope, akkurat da jeg skreiv bladde du ganske ivrig, heldig med den! :D

Åse sa...

lyden av lesesal: sølvguttene som øver i kapellet :)

Åse sa...

Lykke til med ekamen forresten!

Maria sa...

Jeg sitter på lesesalen med smarte bøker utover pulten og leser blogger på telefonen min. Flink jente!