lørdag 27. mars 2010

Tro mot jordtimen

Eiffeltårnet, operahuset, opearahuset i Sidney og Søtland gård var tro mot

Sånn ser det ut hos oss uten lys:

Hele familien + bestemor + Kjartan samla rundt levende lys og pizza!
Ja, det ser ut som en veldig lystig gjeng, men skepsisen var til stede.

Maria sier:
"vi kan vel ha på den lille lampa?"
"skal vi sitte sånn her i 40 min til?!"
Gunhild skal ut i mørke gangen og hente ved:
"du kan jo skru på lyset, da"

I jordtimen fant vi ut at televisjonsaparatet også kunne hvile.
Da trådde jeg til meg en adjektivhistorie:

De surrete menneskene ville være tro mot den veldige naturen. Skumle Gunhild tente masse lys og laga god stemning, aktivistiske Maria og sosialantropologiske Erik spørte vekselvis hvor lang til det var igjen av den mørke mørketimen. Snørrete Liv som satt og bøyde kvister, var overmåtelig og fornøyd. Alle syns det var gledelig at Gunhild lagde den gjerrige adjektivhistorien.
God likbleik påske! 

2 kommentarer:

Maria sa...

Det hørtes jo ut som jeg var supernegativ. Jeg var bare ikke like streng som jordtimenazi-Gunhild!

Gunhild sa...

NEIDA! Du var da ikke såå negativ, men det var morsomt å fremstille det på denne måten. INNSKILD!