lørdag 16. mai 2009

tårer, avskjed og jarle

Det har vært en intens og rar periode de siste ukene.
Og nå står skolen tom.
Jeg står tom.
Skriver ikke så mye nå, men legger ut litt bilder.
Hovedsaklig bilder fra en fantastisk opptur fredag kveld 22.30 på Stabburet i Gvarv.

Det siste døgnet på Sagavoll var merkelig.
Det var intern avsluttning.
Det var sang. Først fra flinke musikkklassemenneskene. Elen og Marit. I get by with a little help from my friends.
Stippene sang. Dørene lukkes, portene stenges. Alt er gjort for aller siste gang. Jeg sang. Inn i en mikrofon. Som jeg holdt. Som bare jeg sang inn i.
Men jeg gjorde det for elevene. For de er så søte.
Det falt mange tårer rundtomkring i salen.
Mine lå ikke langt bak øynene, men de venta litt.
Det var dans. Først fra de utrolig flinke danseelevene. Så fra det mindre erfarne personalet. Epledansen. Det tok helt av. Stikkord: Dag Frode i kort rød kjole. Andreas som ikke kan danse. Jublende elever. Vi måtte danse den to ganger.



for en vakker forsamling


KID i mitt hjerte (Malene surra for mye og rakk ikke bildet)

Torsdag kveld kom det inn en melding på mobilen min fra Marit om at Jarle Bernhoft skal ha konsert i Bø fredag. Jeg blir glad, undersøker og finner ut det er i Gvarv, på Stabburet! Lite sted - intimkonsert hurra! Jeg får med meg Kristine og Lars og vi går dit. Vi kommer seint med får alikevel plass på første rad ^^


Mens vi venter.



Hvor er Jarle?


Knis, vi sitter så nært at vi kunne plugga han ut om vi ville.


JARLE BERNHOFT!


Han var alene på sceena, men det var ikke noe problem. Spilte inn lyder og sang oppå. Sykt kult!


Kjekke!


Også må det sies at han var svært morsom!
Fantastisk konsert, det var hyggelig med en slik oppmuntring i denne mørke tiden.



127 sjeler er forsvunnet fra Sagavoll.

4 kommentarer:

Marits fortjeneste sa...

Skulle ønske jeg aldri reiste. unner dere virkelig en super konsert, men skulle så gjerne vært der sjøl!! Elsker dere, elsker jarle!

Joakim sa...

Han har eg og vært på konsert med :D Han e veldig gla i di dupedittane sine, men d blir kul musikk. Han varma opp for Bigbang før jul... Kordan står d t?

Runa sa...

Gunhild <3
Snart Oslo! Hurra! :)

Anonym sa...

så flotte bilder både du å mærje hadde her:) å arne sine, holdt på å skratte meg i hjæl når mette visa meg døm, var flott :) ha et strålende år, å håper dere kommer innom cafe'n på Ørje en vakker dag dere ska te mette å ida:) klem fra Mia