tirsdag 10. juni 2008

jeg gjør ingenting, jeg.

skolen er slutt, og jeg skal ikke starte å jobbe før 24. juni. Jeg har hatt stort med fri, nå har jeg kanskje fått gjort en del også, da. Men jeg må si det kommer helt ann på hva man legger i det å gjøre noe.

Jeg har reist litt rundt, vært mye i Oslo-brukt mye tid med venner. Jeg har vaska hjemme. Klippa plenen. I dag brukte jeg 3-4 timer av mitt liv på å vaske og ommøblere rommet. Noe jeg ikke hadde kjempebehov for, det så helt fint ut igrun. Greit hvartfall. Men problemet er at jeg bare går rundt og føler jeg må gjøre noe. Jeg må utnytte all den fri-tida jeg har. Det å være med venner må jeg si er god utnytting, men alle jobber og går på skole. Også bor jeg i skogen. Nesten. Nå i min trang til å gjøre noe nytte for meg vasker jeg.

Det jeg virkelig hadde hatt lyst til var å gjøre en forskjell. Sånn ordentlig. Jeg ser så mange mennesker i aviser og blader som går ut og står for det de mener. Jeg mener mange ting jeg og, det skal være sagt, men jeg holder det gjerne innenfor en liten krets. Og ja, jeg vet, vi mennesker er skapt forskjellig, Gud har skapt meg på en annen måte en han skapte dama som dro og jobba mot lemlestelse i Afrika. Men jeg må jo gjøre noe. Vi må gjøre noe. Menneskeheten er blitt så late. Vi vil gjerne at ting skal komme flagrende forann oss, at noen ringer og sier du har fått muligheten. Men vi må faktisk ta et skritt sjøl. Jeg vet Gud har en plan for livet mitt, jeg vet ikke hva det er, men jeg vet jeg må gjøre noe sjøl.

Og oppi alt dette tenker jeg på høsten. Jeg merker jeg gruer meg noe. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle denne situasjonen. Men jeg må si jeg gleder meg også. Jeg gleder meg til å bli utfordra. Og jeg gleder meg til å møte de jeg skal bli utfordra sammen med. De 5 andre stipendiatene.

Et annet tidsfordriv er at jeg har bestemt meg for å bli bedre på gitar i sommer. Jeg skal spille mye. Det er litt vanskelig siden jeg ikke er så god, og det er litt demotiverende, men jeg spiller. Nå spiller jeg på Iron and Wine med Cinder and Smoke.

Enda en ting jeg føler jeg må bringe fram på denne bloggen når jeg først er igang er at jeg skal jobbe som frivillig på øya i august! Antagelig. Jeg sa ja! Men jeg har ikke fått fri fra Princess-jobben ennå. Og jeg skal starte som stipendiat en dag etter øya er ferdig. Men Sigur Ros skal spille. Og så mange andre bra. Jeg sa ja.




Også har jeg tatt mange bilder. SE


Erik blåser opp magen.


Kuleste bilen i miiils omkrets. På Stikla!

familiegrilling.
Kua.

Iron and Wine - Cinder And Smoke
http://youtube.com/watch?v=gPZtqmK7CqY

3 kommentarer:

Tobias sa...

Jeg blogger og blogger i vei :)

Den lille dytten var nok til å lure ut to innlegg på rappen!

Takk ;)

Maria sa...

Kua ^^
Nå driver jeg og pakker (som jeg HATER å gjøre), og så tar jeg toget til deg og dine åpne armer, HURRA!

? sa...

nice blog and Ill be back