mandag 31. oktober 2011

Paris


Bildene er tatt med ipoden og ikke av best kvalitet. Et lite utsnitt av mitt Paris er det hvertfall. Vi var på Pitchfort musikkfestival, mye på grunn av dette fine bandet. Men det var mye bonus i tillegg!

Siste bilde er fra en katolsk kirke nedafor hostellet der vi bodde på Montmartre. Jeg driver fremdeles med denna stille-greia/kontemplativ bønn, også i Paris. Fikk det hvertfall til to av dagene, og da gikk jeg til denna kirka. En svak duft av røkelse og stearin. Behagelig og fint. Jesusdojoen avsluttes på onsdag, men jeg akter å fortsette. Jeg har lært mye om kontemplativ bønn og jesus-bønn, jeg tror jeg har fått jevnere pust og begynt å lære meg hva som funker best for meg - når på dagen jeg skal ha stillheten og sånn. Om jeg føler jeg får det til er en annen ting. Blir fremdeles lett ukonsentrert, og kan også lett utsette hele greia. Som jeg gjør nå. Men det er noe fint med det, og jeg merker jeg begynner å gjøre meg avhengig av det.

2 kommentarer:

Jon Olav sa...

Eg lese bloggen din av og te, bare så du vett d!

Spørsmål:
KA SKJER på bilde nr 4? Ka e d gula? Ein klatt me vaniljekrem?

Fekk dåkk me dåkk Washed Out?

Ha en fin dag.

Gunhild sa...

Blir stadig overraska over hvem som leser :)

Maria sa: æsj, ikke ta bilde av det, det ser bare ekkelt ut. Jeg tenkte: nei, jeg må jo ta bilde av osten når jeg er i Paris! Altså: smeltende ost på et varmestativ.

Washed Out, ja, men må innrømme jeg ikke helt husker hvordan konserten var. Satt tydeligvis ikke så inntrykk, men syns å huske at jeg tenkte det var fint (:

Ha en fin dag tilbake.