lørdag 3. april 2010

Krav om å ta føreprøven jevnlig?

Min påstand er at vi som mennesker glemmer fort. Vi sitter å pugger før en prøve, og etterpå husker vi kanskje sånn 60%.


Susanne, min minstesøster leser til førerprøven nå. Og i stad kom jeg med forslaget om at alle bilister bør bli innkalt til å ta denne prøven med jevne mellomrom, slik at man får friska opp og blir oppdatert på nye regler. Mitt forslag er hvert 5. år. Ja, det høres litt ofte ut, men det er trafikken jeg snakker om. Og trafikken er skummel!


Susanne hadde en åpen luke på dataen som var inne på føreprøven: prove.no. Jeg tenkte "hvorfor ikke?!" og fyrte løs. Det skal sies at min motivasjon var minimal og ikke alle svaralternativer blei lest. Facebook brukte også litt av min tid mens jeg holdt på med den. Jeg syns også det var en del tullespørsmål med dårlige svaralternativer, der jeg ikke kunne forstå at den de mente var riktig faktisk var det. Men dette er ikke gode nok unnskyldninger for resultatet. Når jeg selv tok prøven for omtrent fire år sida klarte jeg det akkurat. Det kan jeg på ingen måte si at jeg gjorde i dag:



Prøv det selv da vel: http://www.prove.no/test/prepare/teoriprove_for_bil

...og fortell meg gjerne hvordan det gikk?

Og hva syns du, skal vi ha en slik prøve en gang innimellom?

6 kommentarer:

Anne Kristin sa...

haha...fikk 15 feil :( fail !! Men ka sku konsekvensan av å ikke stå på teorien vær? Hvis det villa vært at man mått lever inn lappen tel man klart det, så vil eg heilt klart ha stemt i mot forslaget ditt ;) Men det e jo et bra forslag egentig ;)

Gunhild sa...

Konsekvenser tenker jeg ikke. Men du har et poeng, konsekvenser er faktisk nødvendig om dette skal gjenomføres. Ikke inndra førekortet. Men du mååå ta testen til du klarer det :D Og andre ganger osv. koster penger. JA! KJEMPEFORSLAG!

ErikPerik. sa...

Null stress!

http://0o2471.net/16001

Tobias sa...

Strøyk pent jeg også gitt. 11 feil. Smasjing.

maria sa...

7 feil, jeg sto :D

Myre sa...

3 tullefeil, som jeg egentlig visste. Føler egentlig jeg har mer peiling nå enn da jeg tok lappen...