fredag 25. september 2009

Magisk møte på Astrup Fearnley

Dette blogginnlegget føler jeg rett og slett er obligatisk.

I går, altså 24. september, dro Karoline, ei venninne av Karoline og meg på astrup fearnley museet for å se på utstillinga til Nate Lowman. Jeg hadde ikke hørt mye om det, men gleda meg fordi jeg koser meg ofte på kunstutstillinger. Bare gå rundt å titte. Drømme seg bort. Bli inspirert!
Vi starta runden i den delen der det var andre kunstnere som hadde stilt ut. Kom et par inn i rommet der vi var, ikke noe spesielt med det. . Men så merka jeg at det var noe spesielt med det. Karoline viska at ho begynte å skjelve, stemninga forandra seg betraktelig. Før vi visste ordet av det spaserte vi rundt i samme lille rom og så på samme bilder som Nate Lowman og Mary-Kate Olsen (tillegsinformasjon: Mary Kate er sammen med Nate Lowman). Og det var ikke bare akkurat i dette rommet vi var samme sted som de. Møtte på de ca alle stedene vi var på denne utstillinga, til og med i hans del (og det skal sies at vi ikke fulgte etter dem).
Jeg har aldri hatt noe spesielt forhold til Olsen-tvillingene, men selvsagt de har jo fulgt med gjennom oppveksten. Og om jeg hadde en favoritt så var det nok Mary-Kate.
Og kunsten var kul! Han hadde stor sans for å bruke ukebladutklipp inn i sin kunst. I brosjyra jeg fikk med meg står det skrevet:
I like the way he uses tabloid fodder as a subject for his art, and how his life has ended up in the tabloids because he's dating Mary-Kate Olsen. It just prover the axiom that life imitates art imitating life imitating art.
Lurer på hvordan han syns det er, at Mary-Kate tar ca all oppmerksomheten. Evt gir han mye mer oppmerksomhet. Før jeg dro på utsillinga skulle jeg søkte jeg på navnet hans for å finne ut hvordan kunsten er. Jeg ble møtt av masse bilder av Mary-Kate. Sprøtt.







god helg :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så utrolig tøft Gunhild!!! Det var skikkelig kule kjendisnytt! "Du er hellig".

Jeg er stadig innom og sjekker bloggene til deg og Maria! Det er morsamt og interessant og lese =)

Hilsen Mette<3