mandag 22. desember 2008

liten oppdatering..om noen er interesserte

jeg har kommet hjem fra sagavoll, og det er godt, men det var en veldig fin førjulstid på sagavoll!
vi hadde nissefest helt i starten av desember, der vi kåra beste pepperkakehus (mye bra, se bilde 1). Vi hadde ingen glede av å lage grøt til alle 127 elevene med mandel i, derfor gjømte jeg en mandel i rommet. Veldig gøy, men ganske misslykke, siden jeg la mandelen på et blad og noen kom borti planta uten å se mandelen og mandelen datt ned fra planta. Jeg sneik meg inn på kjøkkenet for å finne en ny mandal etter x-antall spørsmål om hvor mandelen var lagt, jeg gikk ut i stua med mandelen i hånda og Endre kommer og spørr hvor mandelen er (igjen) og om jeg har den på meg. Jeg sier nei og hiver meg inn på kjøkkenet, for jeg kan jo ikke juge, og Endre kommer etter i døra og hører jeg utbryter til Merethe som står på kjøkkenet at jeg jugde. jeg faller sammen i latter. ok, ha - ha, må ha vært tilstede.

ellers..
mye pepperkaker og gløgg!

vi har kåra årets juleinternat (gratulerer tunheim!), og fikk tidenes internatrunde da vi skulle sjekke internatene, ettersom vi hadde oppgitt tidspunkt og sagt at smisking teller. For en ettermiddag! Ble møtt med syngende elever, og nisse i trappa, og klemmer på b2. kos!

Vi har vært i Oslo på The Real Group med personalet, det var stas! Morsomme akapella syngende mennesker :) Også var vi å spiste på Yayas (tror jeg det het) etterpå, sært sted å være med personalet, men anbefaler det!

Også hadde vi stippejulebord nå forrige uke, hehe, gikk ikke så vilt for seg, og det ble drikki stort sett vann (sett bortifra espen sin pepsi), og det var utrolig hyggelig. Vi er seks stipendiater, og de er så utrolig bra mennesker. Vi er valgt med tanke på at vi alle er forskjellige, og det merker jeg bare mer og mer. Alle har sine gode og dårlige sider, men så veldig mange fler positive sider, og det er så gøy å jobbe sammen med de! Veit allerede det kommer til å bli svært trist i mai da vi ikke lenger skal jobbe sammen. Men den tid den sorg, for å si det sånn!

Apropos når vi er ferdige..da må jeg jo ha noe nytt å spørre om, og jeg føler jeg får spørsmål om hva jeg skal neste år veldig mange ganger, og at jeg sier det samme veldig mange ganger. Så jeg skriver det her, antagelig er de som leser dette, mennesker som vet hva jeg tenker neste år, men kanskje jeg er heldig i dag og får noen fler lesere. Jeg skjønner ikke hvorfor de skulle komme nå, jeg skriver like usaklig som før.
Dette ville jeg svart deg om du spurte meg: "Em, jeg er ikke helt sikker. Men jeg har tenkt litt på Sosionom, eller Sosiologi, men er ikke helt sikker på om jeg vil det, og er ikke helt sikker på hva det går ut på. Desutten trenger jeg å vite mye om loven om jeg studerer sosionom, og loven er kjedelig. Ellers har jeg tenkt på kunst, skal nok prøve å søke kunsthøyskolen, selv om jeg tviler på jeg kommer inn, men skader ikke å prøver. Ellers kommer jeg til å søke litt andre kunstskoler, private, blant annet Strykejernet.

mhm.

I morra er det lille julaften. psyko. i overimorra er det julaften. jo, værsågod for informasjonen.

nå skal jeg sove og stå opp tidlig til legetime i morra, hatt sånn hoste for lenge nå, så mamma sa jeg skulle til legen. Jeg liker ikke legen, for de undersøker deg og sier de ikke kan gjøre noe med det og deretter krever fler hundre kroner av deg for å informere deg om ingenting.

anyways, maria kommer i morra, og da er vi plutselig hele familien hjemme, gleder meg :)


bilde 1


espen vant mandel i grøten hos sagatoppjentene!



megmegmeg forann pepperkakebakere

4 kommentarer:

Hilde sa...

Takktakk fra Tunheim:)

Kjekt med ny blogg inn i mitt store bloggspekter.

Du er en fantastisk bra stipp, Gunhild! God jul;)

Runa sa...

Vet ikke helt om kommentaren på bloggen min var ironisk eller ei. Litt vanskelig å lese.. :p Fikk du julekortet mitt?

Myre sa...

Skjønner fortsatt ikke at vi ikke vant prisen for beste internat altså.

Var bare litt kjipt at det var så mange konkurranser på kort tid akkurat da vi holdt på med underholdninga. Men, men... Det viktigste er at det ble "fint" til slutt! :P

Ellers må du ha en virkelig fin jul, så snakkes vi igjen på nyåret! :)

Anonym sa...

tjena!
ja det fårn si. flott blogg, artig skreve. lenge leve suzuki fz 50 :)
mvh Mia, (søster av tvillingvennene dine/deres)
ps. ha en fantastisk dag, å keep on writing on your blogg ;)