fredag 14. september 2007

Hjemme. Again.

Jeg har nå tilbrakt tre uker og fire dager av mitt liv på Sagavoll folkhøyskole. Det kjennes godt. Livet der er fantastisk. Avslappende rett og slett. Men merkelig nok er jeg helt utslitt når jeg sitter her hjemme i kontorstolen til pappa og hører på min lillesøstre, Susanne skravle i telefonen og mamma og min andre lillesøster Hanna spille gitar på stua. Søvnmangel er ordet.
Slemme ordet. Hvorfor trenger vi mennesker så mye søvn? I himmelen tror jeg ikke vi trenger å sove. Vi trenger ikke å spise. Vi trenger ikke sove. Vi trenger ikke gå på do. Alt vi trenger er å ha det herlig i Guds herlighet. Jeg gleder meg til himmelen.
Hvor sykt mange timer bruker ikke vi på å sove? Sløs med livet. Om kroppen automatisk hadde fylt seg opp med energi, sånn som skjer på The Sims når man jukser og skriver move object og fjerner menneskene. Det hadde vært praktisk. Natta er veldig fin å.
Natta på sagavoll er nydelig. Stjernehimmelen er større en noe annet sted. Uendelig. Ubeskrivelig.
Jeg savner Sagavoll. Jeg dro derfra i går. På søndag drar jeg tilbake. Nam.

I dag besøkte jeg Strykejernet. Kunstskolen som min eldre søster, Maria, går på.
Det var.. jeg blei gira. Jeg tror jeg må male snart. Jeg må male snart.
Og jeg må finne ut om jeg skal satse. På kunst. Usikkert.

Mange sier de skal gå på folkhøyskole og finne ut hva de skal gjøre neste år. Jeg sier jeg skal finne ut hva jeg skal gjøre neste år.
Mange sier du ikke har tid til å finne ut hva du skal neste år når du går på folkhøyskole.
Jeg må finne ut hva jeg skal neste år.

Nå skal jeg sove. Sløse. Nyte den deilige senga og det å lukke øynene og hvile. Det er godt å sove. Jeg liker.

Coldplay - Trouble

5 kommentarer:

Maria sa...

Hvis du begynner på Strykejernet til neste år, går vi på skole sammen. Hehe.

Hanna sa...

Hvis du begynner på Strykejernet neste år ler jeg litt. Fin blogg. :) Jeg liker å spise og sove forresten..

Arne sa...

Hvis du finner ut hva du vil gjøre videre i løp av året blir jeg imponert!

Maria sa...

E9.

(Jeg har kjøpt KAMERA. Kontakt meg for mer informasjon.)

Anonym sa...

Jeg fant, jeg fant!! Endelig noe annet enn sitat Vanja.Så nå vet du det:Mor ser deg. Ihvert fall bloggen din.Med kjærlighet...